Zdravé i dobré

Zdravé i dobré

Zdravé i dobré

Jídlo jako základní, každodenní a nevyhnutelná potřeba člověka má vliv nejen na jeho zdraví, ale zároveň mu přináší potěšení. Z důvodu stále se zrychlujícího životního stylu dává většina lidí přednost průmyslově vyráběným, chuťově atraktivním a kaloricky bohatým pokrmům, které jsou podle současných poznatků jednou z příčin rozvoje rakoviny, onemocnění srdce a cév, diabetu, duševních chorob a dalších. Vznik těchto degenerativních chorob je proto právem dáván do přímé souvislosti s typem a množstvím přijímané stravy.

Jídlo jako základní, každodenní a nevyhnutelná potřeba člověka má vliv nejen na jeho zdraví, ale zároveň mu přináší potěšení. Z důvodu stále se zrychlujícího životního stylu dává většina lidí přednost průmyslově vyráběným, chuťově atraktivním a kaloricky bohatým pokrmům, které jsou podle současných poznatků jednou z příčin rozvoje rakoviny, onemocnění srdce a cév, diabetu, duševních chorob a dalších. Vznik těchto degenerativních chorob je proto právem dáván do přímé souvislosti s typem a množstvím přijímané stravy.

Aby lidský organismus dobře fungoval, je nutný příjem stravy, která je založena na příjmu přírodních, organicky vypěstovaných potravin, stravy, která je složena ze správného množství nezbytných živin – tuků (jako zdroj energie a základní stavební složky buněk), cukrů (důležité složky buněčného metabolismu a zdroje energie), bílkovin (podílejících se na stavbě nových či na opravě poškozených buněk), vitaminů (majících vliv na správnou funkci tělních buněk, a tím i orgánů), minerálů (jenž zvyšují správnou funkci tělních orgánů, kostí a svalů), vlákniny (podporující správnou funkci trávicího ústrojí) a vody (nezbytné pro zachování života jako takového). Nezpracované, nerafinované potraviny, nejlépe ekologicky pěstované (BIO), působí na lidský organismus jako „lék“. Naopak není-li strava vyvážená, dodávána v přiměřené formě, kvalitě a ve vhodných intervalech, stává se zdraví škodlivou.

V současné době se nabízí celá řada různých stravovacích směrů a existuje nespočetné množství kuchařek a receptů, přesto většina lidí má jen omezené znalosti, pokud jde o význam obilovin a zeleniny coby základu jídla, omezené představy o jejich přípravě a o jejich působení na lidský organismus. Rádi bychom vám dnes poprvé nabídli ukázky receptů, které mohou obohatit váš jídelníček, přispějí k vašemu dobrému zdraví a vyvrátí mylnou představu, že co je zdravé, není dobré.

Menu 1
Polévka: zeleninová s rýžovými nudlemi, řasou a chilli
Hlavní jídlo: polentové knedlíky, zelí a seitan (rostlinná bílkovina)
Moučník: jablečný koláč s mrkví a ořechy

Menu 2
Polévka: dýňová s květákem a zázvorem
Hlavní jídlo: pšeničný bulgur se zeleninou, ovesné karbanátky se zeleninou a tofu,
Moučník: tvarohové řezy

Archiv, časopis Krásná 2010

Pel-mel
Bonifác z Wessexu České vynálezy - Patentka

Žádné komentáře

Přidat komentář