Věděli jste to?

Věděli jste to?

Věděli jste to?

Síla jablek: Jablka jsou zdravá a obsahují velké množství antioxidantů. Pokud si je ovšem před jídlem oloupete, připravíte se tak o celou polovinu obsažené vlákniny. Díky ovocným kyselinám působí jablka také jako přírodní lék proti bolesti hlavy. Začne-li vás bolet hlava, vypijte velkou sklenici vody a snězte jablko...

Co umí kofein

Proti bolení hlavy je také kofein. Dejte si kávu nebo klasickou kolu s ledem. Kofein zrychluje metabolismus, a pokud kávu neosladíte a nepřidáte do ní spousty šlehačky, může vám i pomoci zhubnout. Dávejte si však pozor, abyste to s kávou nepřeháněla, přílišná konzumace není dobrá pro srdce. Káva zadržuje vodu v těle, čímž může přispět ke zhoršení celulitidy.

Vlezlé bakterie

Sychravé počasí na začátku roku je ideálním obdobím pro nachlazení nebo chřipku. Nejlepším místem nákazy jsou veřejné čekárny a hromadná městská doprava. Jste-li obzvlášť citliví, vyhrňte si šálu až nad nos a dýchejte přes ni jako přes roušku. Nevychovancfffi, kteří si nezakryjí ústa při kašlání nebo kýchnutí, totiž rozesílají bakterie ze slin až do okruhu čtyř (!) metrů kolem sebe.

Nevědomé přejídání

Biologicky našemu tělu stačí k nasycení jídlo o hmotnosti 55–85 gramů. Většina jídel v restauracích začíná na váze 250 gramů. I doma jsme většinou všichni zvyklí na větší porce a neustále se tak přejídáme. Chcete-li přejít na menší porce, jezte co nejpomaleji a v naprostém klidu. Soustřeďte se na to, že žvýkáte a že vůbec jíte. Mluvíte-li při jídle nebo se díváte na televizi, sníte toho bezmyšlenkovitě asi čtyřikrát více, než vám stačí k zasycení.

Dejte si omega-3

Slyšíte všude o zázračném působení zdravých omega-3 kyselin, které nejenom prospívají pleti, imunitnímu systému, ale také pomáhají spalovat tukové zásoby? Jenže nejíte ryby, které jsou jejich největším přírodním zdrojem? Dejte si lněné semínko. Obsah omega-3 je v nich velmi vysoký a jeho pravidelnou konzumací můžete alespoň v tomto směru nahradit v jídelníčku ryby. Přidávat jej můžete na chleba s máslem či sýrem i do salátů nebo v kuchyni používejte lněný olej.

Bystrozraká mrkev

O mrkvi se vždy říkalo, že je dobrá na zrak. Je to hlavně díky vitaminu A, jehož nedostatek se může projevovat šeroslepostí, tedy nepřizpůsobivosti očí na šero a tmu. Na mrkvi je nejzdravější její obsah beta-karotenu, který se v těle na vitamin A přeměňuje. Beta-karoten bojuje s volnými radikály a snižuje riziko vzniku některých typů rakoviny. Na rozdíl od ostatní zeleniny je ale pro člověka prospěšnější mrkev vařená než syrová. Varem se totiž naruší její buněčné stěny, a lidské tělo tak dokáže beta-karotenu vstřebat až o 75 procent více. Nezapomeňte při tepelné úpravě přidat alespoň trochu tuku, jako například máslo nebo lžíci olivového oleje, „áčko“ totiž patří do skupiny vitaminů rozpustných v tuku.

Životní styl
Když má nábytek styl Nohy si musíte rozmazlovat

Žádné komentáře

Přidat komentář