Úvod Magazín Estée Lauder

Estée Lauder

Společnost podporující krásu a péči o sebe samé je také neskutečným příkladem odhodlanosti, cílevědomosti a podnikatelského úspěchu.

Manželé Estée a Joseph Lauderovi si těsně po druhé světové válce založili malou společnost, nabízející čtyři pleťové výrobky. Z tehdejšího malého obchůdku v New Yorku je dnes jedna z největších kosmetických společností prodávající prostředky k péči o pleť a tělo, kosmetiku a parfémy a stále se rozrůstá. Kosmetické značky zvučných jmen, jako je například Clinique, MAC, Bobbi Brown, Donna Karan a Tommy Hilfiger, jsou její součástí coby sesterské nebo licenční firmy. Jedno však zůstalo stejné, podnik stále řídí členové rodiny Lauder.

Dnes má společnost kolem 18 000 zaměstnanců a kromě USA vyrábí své výrobky v Austrálii, Belgii, Švýcarsku, Kanadě a Velké Británii. Úspěchu značky napomohl v roce 1953 parfém Youth Dew, který dodnes patří ke klasice mezi vůněmi.

Roku 1968 byl uveden na trh parfém Estée, krátce po něm kořeněná a dřevitá vůně s názvem Alliage a také Private Collection, jež je květinová vůně s lehce dřevitými tóny.

Parfémy slavily takový úspěch, že během pár let firma představila ještě orientální, ale zároveň křehký Cinnabar a svěží čistotou vonící parfém White Linen. Všechny vůně se prodávaly ve flakonech navržených od Iry Levyho, jehož práce si manželé Lauderovi natolik vážili, že po dobu svého vedení nikdy neuvažovali o někom jiném.

V roce 1986 přišel opravdu velký hit – Beautiful. Byl vytvořen se záměrem symbolizovat vůni svatební kytice a po mnoho let byla image parfému znázorňována reklamou s nevěstou. O dva roky později se na prvních příčkách v oblíbenosti parfémů usadila vůně Knowing. Její opar připomínal prchavou, nepostižitelnou vůni zahrady samotné Estée na jihu Francie.

Byl určen moderním ženám dvacátého století a tvůrkyně o něm dokonce prohlásila: „Je to vůně, která předběhla svou dobu. Budoucnost patří sebevědomým ženám, znalým světa. Takový je i Knowing.“

Společnost Estée a Josepha na trh poté uvedla na trh ještě Spellbound (1992), Baie Rose a Pleasures (1995), jež dodnes slaví ohromné úspěchy. Byla zkomponována tak, aby evokovala čistou vůni, kterou vydávají květiny zvlhlé deštěm. Tváří vůně se tehdy stala herečka Elizabeth Hurley, a když se později vytvořila Pleasures Delight, vůně s podobným základem, byla pro její prezentaci vybrána Gwyneth Paltrow.

Později se řada vůní rozšířila ještě o Pleasures Exotic a Pleasures Intense.

Dalším oblíbeným parfémem, který prošel jistou inovací a byla mu vytvořena sestra, byl White Linen Light Breeze.

Čistotu původní vůně obohatil lehkou vůní oceánu a pobřeží a má symbolizovat procházku za slunného odpoledne v kombinaci s křišťálově čistou vodou a chladivým vánkem. Také k vůni Beautiful přibyly po několika letech varianty Beautiful Love a Beautiful Sheere.

Oproti tomu Dazzling byl rovnou vyvinut ve dvou navzájem se doplňujících a zároveň protichůdných vůních.

Dazzling Gold je romantický a klasický, kdežto Dazzling Silver se hodí spíš pro temperamentnější povahy a voní dobrodružstvím.

Poté přišla na scénu smyslná a citrusová Intution, Bronz Goddess, v překladu bronzová bohyně plná horkého léta, Beyond Paradise a nakonec Beyond Paradise Blue. Obě poslední vůně představují ráj, dokonalý svět, optimismus, exotiku a vzrušení.

Archiv, časopis Krásná, 2008

Osobnosti a rozhovory
Marilyn Monroe & Joe DiMaggio Platon (427–347 př. n. l.) - Žena je muž, který byl potrestán